Ραπτικη · tips

4 πράγματα που κάνω με τα ρετάλια μου και 1 που κάνει η Skeputin ♥

front 2

Εφόσον ασχολείσαι με το ράψιμο, ξέρεις ακριβώς για τι πράγμα μιλάω. Κάθε φορά που κάνω ένα project αγοράζω περισσότερο ύφασμα από όσο λέει ότι χρειάζεται (γιατί ποτέ δεν ξέρεις) και καταλήγω με ένα κομμάτι μισού μέτρου ή και λιγότερο, που δεν ξέρω τι να το κάνω. Για να μην πω για τα ενδιάμεσα κομμάτια, που περισσεύουν όταν κόβεις το πατρόν, με το ακανόνιστο σχήμα. Επειδή δε μου αρέσει να μαζεύω πράγματα και γενικά ό,τι δεν χρησιμοποιώ θέλω να φεύγει από το σπίτι προσπαθώ να βρίσκω τρόπους για να μην πετάω τα υλικά μου, όχι μόνο για οικονομικούς λόγους αλλά κυρίως για το περιβάλλον που επιβαρύνεται. Παρακάτω θα δεις τους τρόπους που αξιοποιώ τα ρετάλια μου μέχρι στιγμής.

  • Ρέλι

Ένα από τα πρώτα πράγματα που προσπαθώ να φτιάχνω όταν μου περισσεύει ύφασμα και ειδικά όταν είναι πολύ όμορφο, είναι το ρέλι. Είναι πολύ εύκολο στη δημιουργία του και από ένα μικρό κομμάτι μπορείς να βγάλεις αρκετή ποσότητα, τουλάχιστον για ένα ρούχο και ανάλογα με την ποσότητα υφάσματος που έχεις όλο και περισσότερο. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να φτιάξεις ρέλι και είναι όλοι σωστοί, εφόσον το αποτέλεσμα λειτουργεί. Σου αφήνω εδώ ένα tutorial  για να δεις έναν από τους τρόπους και να πάρεις το έναυσμα για να το ψάξεις περισσότερο. Με τον ίδιο τρόπο κάνω και τα δικά μου ρέλια, με τη διαφορά ότι δεν έχω εργαλείο για το σιδέρωμα και έτσι το κάνω μόνη μου. Προς διευκόλυνσή μου, διπλώνω μόνο τη μία πλευρά στα 7,5mm και αφήνω την άλλη ως έχει. Αυτό δεν δημιουργεί πρόβλημα γιατί ράβω στα 5mm την αδίπλωτη πλευρά στο ύφασμα που θέλω να “ρελιάσω” (υπάρχει άραγε αυτό το ρήμα;) και τη σιδερώνω κατόπιν.

* Δεν χρειάζεται να είναι τετράγωνο το κομμάτι του υφάσματος, αρκεί να βρεις τη διαγώνιο στο ύφασμα και μπορείς να βγάλεις ρέλι από εντελώς παράξενα κομμάτια.

  • Τσέπες

Οι τσέπες είναι η μεγάλη μου αγάπη! Τις βάζω παντού, ακόμη και σε πατρόν που δεν περιλαμβάνουν και πάντα φροντίζω να χρησιμοποιώ διαφορετικό ύφασμα από το κύριο. Έτσι, τα μικρά κομμάτια από παλαιότερα αγαπημένα μου υφάσματα αποκτούν χρησιμότητα και είναι το μικρό μου μυστικό σχεδόν σε κάθε ρούχο. Δεν ξέρω τί είναι αυτό που με γεμίζει τόση χαρά για κάτι που κανείς δεν βλέπει, αλλά κάτι μου λέει πως με καταλαβαίνεις. Έχε στο νου σου ότι η κάθε τσέπη μπορεί να είναι από διαφορετικό ύφασμα!

Αν θες να δεις πώς φτιάχνω τσέπες για πατρόν που δεν περιλαμβάνουν, μπορείς να ανατρέξεις σε αυτό το tutorial που είχα φτιάξει πριν καιρό.

  • Λαστιχάκια για τα μαλλιά

scrunchies

Εδώ υπάρχει μία επιστροφούλα στα 90’s, αλλά τα αγαπώ. Μου αρέσει να τα συνδυάζω με ασορτί μπλουζάκι όποτε είναι εφικτό και έχει πολλή πλάκα! Έμαθα να τα φτιάχνω με αυτό το φανταστικό tutorial . Είναι τόσο απλό και γρήγορο project που θα φτιάξεις πολλά και χρειάζεται μόλις 10cm ύψος από μισό μέτρο ύφασμα!

  • Φιογκάκια

bows tutorial pattern

Στην οικογένειά μας, όλοι έχουμε τα φιογκάκια μας. Είναι τόσο χαριτωμένα και μπορούν να φορεθούν παντού. Στον λαιμό, στα μαλλιά, στα ρούχα σαν καρφίτσες… παντού ταιριάζει ένα φιογκάκι και χρειάζονται ελάχιστο ύφασμα για να γίνουν!

Εδώ μπορείς να δεις ένα tutorial που έχω φτιάξει σχετικό με τα φιογκάκια.

  • Και ένα που κάνει η Skeputin

5 τρόποι να αξιοποιήσουμε τα ρετάλια μας

Με την αγαπήμένη μου μπλογκοφίλη Skeputin, πάθαμε αυτό που λένε “τα μεγάλα πνεύματα συναντώνται” και έχουμε παρόμοια θεματολογία αυτή την εβδομάδα. Οπότε αν θες να δεις έναν ακόμη υπέροχο τρόπο για να ανακυκλώσεις τα υφασματάκια σου πήγαινε στο blog της και διάβασε το μοναδικό, γεμάτο χιούμορ άρθρο της!

 Μου δίνει μεγάλη χαρά η προσπάθεια να δώσω ζωή σε κομμάτια υφάσματος που θα πετούσα. Εσύ τί κάνεις με τα περισσεύματα από τα υφάσματά σου; Θα ήθελα πολύ να διαβάσω και άλλες ιδέες.

Καλές δημιουργίες!

acornkiss

ΥΓ: Κάτι ακόμη που μπορείς να κάνεις, ειδικά με τα πιο μικρά κομμάτια, είναι να επικοινωνήσεις με κάποιο δημοτικό σχολείο ή παιδικό σταθμό ή κάποιον φορέα και αν τα θέλουν να τα χαρίσεις. Πολλές φορές τα χρησιμοποιούν σε χειροτεχνίες και θα είναι μία πραγματικά όμορφη κίνηση. Η ιδέα έρχεται από την Zooms Fabrica που ανά τακτά χρονικά διαστήματα χαρίζει τα ρετάλια της.

8 thoughts on “4 πράγματα που κάνω με τα ρετάλια μου και 1 που κάνει η Skeputin ♥

  1. Το ρελιάζω είναι ρήμα, το έψαξα και στο λεξικό! Εναλλακτικά στριφώνω…
    Εγώ τεμπελιάζω και δεν φτιάχνω ρέλι. Ίσως γιατί προτιμώ τις κόντρες γιατί δίνουν πιο όμορφο τελείωμα. Κατά την γνώμη μου. Μάλλον όμως πρέπει να αρχίσω. Μ’αρέσει ο τρόπος που το έχεις διπλώσει. Εγώ συνήθως τα βαμβακερά ρετάλια τα κόβω μικρά κομμάτια και φτιάχνω quilts.

    Liked by 1 person

  2. πολύ καλές ιδέες όλες! πήρα και μια ακόμα από τη φωτογραφία εξωφύλλου, πανάκια καθαρισμού γυαλιών, αυτό νόμιζα ότι ήταν όταν τα είδα! επίσης δεσμεύομαι να δοκιμάσω τα λαστιχάκια, είναι τα μοναδικά που δεν προκαλούν ψαλίδα, ας όψεται το sex and the city που έκανε accessory shaming σε ένα ολόκληρο επεισόδιο!
    Καλά νιώθω πολύ αισιόδοξη για το κουτί με τα ρετάλια που έχω κάτω από το τραπέζι (και δεν χωράνε τα πόδια μου).

    Like

  3. Πολύ όμορφες ιδέες! Εγώ όταν δε θέλω να αφιερώσω χρόνο για τα ρετάλια, τα μαζεύω σε μια σακουλίτσα και τα πηγαίνω για ανακύκλωση! Υπάρχουν καταστήματα που σου δίνουν εκπτωτικό κουπόνι αν τους πας υφάσματα και ρούχα για αυτό το σκοπό!

    Liked by 1 person

    1. Τριανταφυλλένια μου δεν το γνώριζα αυτό. Πολύ ενδιαφέρουσα πληροφορία. Αν θέλεις μπορείς να μας πεις τα καταστήματα για να το επισκεφθούμε και εμείς! Φιλάκια πολλά καλή μου!💜

      Like

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.